8.9.12

Oír

A pesar de que me acostumei ao mundo sonoro pouco e pouco, non coñezo moitos dos seus matices nin identifico determinados ruídos e menos aínda a súa procedencia. Grazas aos aparellos (os últimos case se me antollan máxicos) manéxome bastante ben na vida cotiá, sei se se achega un coche para afastarme e percibo cando alguén me chama a certa distancia. Porén, con relativa frecuencia, ignoro se os sons que oio son reais ou irregularidades dos acúfenos -non sempre se limitan a asubiar, pois poden descontrolarse por distintos factores- e, aínda que xa me afixen abondo ao longo dos trece anos que levan comigo, ás veces esa situación provoca inseguridade.
Os aparellos non posúen a versatilidade do oído nin a súa capacidade de adaptación, por iso os ambientes ruidosos constitúen un auténtico suplicio, as sirenas das ambulancias, os berros agudos dos meniños, a música dun concerto en directo, mesmo o tráfico e as buguinas chegan a resultar case insoportables, xa que fan vibrar fisicamente os audífonos e os oídos. Molestias menores, se cadra, mais suficientes para limitarme en certas actividades, é dicir, para impedirme realizalas.
Porén, oír é unha auténtica marabilla; os rechouchíos dos paxaros, o zoar das pólas, a voz humana, a música non moi alta, a unión entre un movemento e o correspondente son, a profundidade que lle dá a audición ao mundo..., todo iso é impagable.
E si, confeso que me amolan os chistes sobre xordos. Tamén me amola que non me chamen xorda e si discapacitada auditiva. Por favor!

2 comentarios :

Paz Zeltia dixo...

eu tiven unha tempada acúfenos, non moi intensos (escoitaba camións ó ralentí, que non existían)
incríble o que me chegaba a molestar e mesmo a irritar.
un non sabe o ben que está cando está ben
:-)

alédame que pòidas escoitar os paxaros, e a música, e as voces das persoas que amas.

matrioska_verde dixo...

estoy en el límite para tener que poner un audífono en un oído, de momento oigo pero no siempre entiendo... supongo que un audífono es un añadido como las gafas (yo llevo gafas) con sus inconvenientes... pero siempre es mejor ver y oir así que benditos audífonos y benditas gafas y lo que sea que haya que poner.

biquiños,